شواهدی در عقیده بر شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در کتب غیر شیعه
صلاح الدین خلیل بن صفدی و شهرستانی از نظام معتزلی میگوید که وی معتقد است که:
انّ عمر رفس فاطمة حتی أسقطت بمحسن.
بدون شک عمر چنان فاطمه علیها السلام را زد که محسن از او سقط شد
?الوافی بالوفیات، چاپ بیروت، ۱۴۰۱ هجری، جلد ۶ صفحه ۱۷ شماره۲۴۴۴.
?الملل و النحل، چاپ بیروت، ۱۴۰۲ هجری، جلد اول، صفحه ی ۵۷.
⚠️نظام معتزلی از شخصیت های معتزله و معتزله از فرق کلامی اهل سنت است صفدی و شهرستانی او را متهم به شیعه بودن کرده اند لیکن از حیث وجود افرادی در غیر شیعه با عقیده ای مبنی بر این مسئله آنرا ذکر کرده ایم ناگفته نماند در مسائل تاریخی طبق گفته بزرگان اهل سنت نیازی به سند نیست و مذهب و عقیده راوی نیز اهمیتی ندارد .
#کمی_تأمل
‼️حکم کسانی که حضرت زهرا سلام الله علیها را تهدید به آتش زدن خانه اش کردند چیست ⁉️
✅ حداقل چیزی که مخالفین مکتب اهلبیت علیهم السلام پذیرفته اند تهدید به آتش زدن خانه حضرت زهرا سلام الله علیها توسط خلیفه دوم می باشد،
حال قصد داریم ببینیم چنین عملی از نظر ابوبکر چه حکمی دارد؟
?بخاري روايتي را از قول ابوبکر نقل ميکند که وی ميگويد اگر ميخواهيد حرمت رسول خدا را نگه داريد بايد حرمت اهل بيت وی را نگه داريد.
⚫️ 3509 أخبرني عبد اللَّهِ بن عبد الْوَهَّابِ حدثنا خَالِدٌ حدثنا شُعْبَةُ عن وَاقِدٍ قال سمعت أبي يحدث عن بن عُمَرَ عن أبي بَكْرٍ رضي الله عَنْهُمْ قال ارْقُبُوا مُحَمَّدًا صلى الله عليه وسلم في أَهْلِ بَيْتِهِ
✍️از واقد روایت است که گفت از پدر خود شنیدم که از ابن عمر حدیث می کرد که ابوبکر گفت محمد(صلی الله علیه و آله) را گرامی بدارید با گرامی داشتن اهل بیت وی.
??صحيح البخاري ج 3 ص 1361
⏪⏪ پس با توچه به اين اقرار ابوبکر و آيه 23 سوره شوري:
قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَى
كه خود اهل سنت با سند هاي مختلف نقل کرده اند که پيامبر فرمود که منظور از قرباء من که مودت با آنها مزد رسالت من است حضرت امیر و حضرت زهرا سلام الله علیهما و
فرزندان اينان ميباشد??
⚫️1141 وفيما كتب إلينا محمد بن عبد الله بن سليمان الحضرمي يذكر ان حرب بن الحسن الطحان حدثهم قال نا حسين الأشقر عن قيس عن الأعمش عن سعيد بن جبير عن بن عباس قال لما نزلت قل لا اسألكم عليه اجرا الا المودة في القربى قالوا يا رسول الله من قرابتنا هؤلاء الذين وجبت علينا مودتهم قال علي وفاطمة وابناها عليهم السلام
?فضائل الصحابة لابن حنبل ج 2 ص 669 ، اسم المؤلف: أحمد بن حنبل أبو عبد الله الشيباني الوفاة: 241
مشخص ميشود که اگر کسی به اهل بيت پيامبر توهين و جسارتی بکند
?هم مزد رسالت پيامبر را ادا نکرده است و
?هم اينکه حرمت رسول خدا را شکسته است
✅ حال به نظر شما وقتی قرآن دستور ميدهد که مسلمانان حق اين را ندارند که در حضور پيامبر صدای خود را بلند کنند، آیا خلیفه دوم جناب عمر بن خطاب با تهدید به آتش زدن بیت فاطمی سلام الله علیها حرمت رسول خدا را پاس داشت یا این حرمت را شکست ⁉️
@
ابن حجر عسقلاني (852هـ) و شمس الدين ذهبي (748هـ ):
ابن حجر عسقلاني در لسان الميزان و ذهبي در ميزان الإعتدال و سیر اعلام النبلا می نويسند :
«احمد بن محمّد» معروف به «ابن ابی دارم»، محدث کوفی ، کسی که محمّد بن أحمد بن حماد کوفی درباره او می گوید: «کان مستقیم الأمر، عامة دهره»: او در سراسر عمر خود پوینده راه راست بود.
با توجه به این موقعیت، نقل می کند که در محضر او این خبر خوانده شد:
عمر لگدی بر (حضرت)فاطمه(سلام الله علیها) زد و او فرزندی که در رحم به نام محسن داشت سقط کرد
انّ عمر رفس فاطمة حتی أسقطت بمحسن.
توثیق ابن ابی دارم از زبان خود ذهبی :
?️ابن أبي دارم الامام الحافظ الفاضل ، أبو بكر أحمد بن محمد السري بن يحيي بن السري بن أبي دارم .
? سير اعلام النبلاء ، ج15 ، ص576 ، رقم 349 ، ترجمه ابن أبي دارم .
?️ذهبي در جاي ديگر مي نويسد : كان موصوفا بالحفظ والمعرفة إلا أنه يترفض .
? سير اعلام النبلاء ، ج15 ، ص577 ، رقم 349 ، ترجمه ابن أبي دارم .
?️ذهبي در جاي ديگر از قول محمد بن حماد می نویسد : و قال محمد بن حماد الحافظ ، كان مستقيم الامر عامة دهره .
? سير اعلام النبلاء ، ج15 ، ص 578 ، رقم 349 ، ترجمه ابن أبي دارم
نیز در روایتی که ابن ابی دارم در سند آن وجود دارد ، ذهبی در مورد آن روایت میگوید: متفق علیه
? سیر اعلام النبلاء، ج15، ص 577
ذهبی و ابن حجر پس از نقل این روایت میگویند که روایت ضعیف است به دلیل وجود ابن ابی دارم در سند آن ذهبی در ادامه وي را به همان دليل رافضي بودن و نقل همين روايت و برخي روايات ديگر در مذمت خلفاء ، مذمت مي كند و حتي به وي اين چنين فحاشي مي كند :
شيخ ضال معثر / پيرمردي گمراه و خطا كار
اما آيا رافضي بودن يك راوي مي تواند دليل بر عدم وثاقت وي باشد⁉️
چگونه باور کنیم شخصی که امام و حافظ و اهل معرفت و فاضل بوده است و در تمام عمرش بر مذهبش ثابت قدم و استوار بوده ، و روایتش در مرتبه ای باشد که علما بر روایت وی متفق باشند ، در عین حال پیرمردی گمراه و خطاکار باشد⁉️
آیا کلماتی همچون شی ضال مضل با تعریفاتی از جمله الامام الحافظ الفاضل آن هم در یک صفحه از یک کتاب قابل جمع است⁉️
کسانی که با اصطلاحات رجالی اهل سنت آشنایی مختصر هم داشته باشند می دانند که این سه لقب فوق نشانگر نهایت وثاقت و امانت و مهارت راوی می باشد.
ذهبی به دلیل تعصب کور مذهبی در ادامه شرح احوال «ابن ابی دارم »از جاده انصاف خارج می شود و او را شیخی گمراه و گناهکار معرفی می کند!
چه قانونی است که روایت های ابن ابی دارم در تفسیر و مسائل فقهی و اخلاقی و اصولی مورد قبول و عمل است ولی در ماجرای شهادت دختر پیغمبر (ص) کذب و دروغ ⁉️